FAKTA OM MITT SCHEMA

Mrs. Truman heter kvinnan som lärare för ''the ESL class'' dvs Englis as an second Language. Eftersom jag är från Sverige så trodde lärarna att jag skulle hamna i den klassen, men jag klarade testet så nu går jag i en ''normal'' klass.

Sedan fick jag träffa Mrs. Dyal min counselor (en som hjälper mig med mitt schema, och om jag har frågor) Hos henne skulle jag då göra mitt schema och såhär ser det ut:


Paint for the win.

Så jag börjar 7.30 (!!) på morgonen. Och dagen består av fyra ''blocks''. Detta är ett schema för en dag. Men alla dagar har samma lektioner, samma tid, samma plats ... ja ni fattar. Så det börjar med: 

Spanska 2. Vi får se hur svårt/enkelt det är om det är för svårt kommer jag byta till Franska eller Latin! 

IPS A. Alltså Sience. Vilket är fysik..typ.

Algebra 1. Det här är stor skillad från Sverige. Man har bara ett ämne hela terminen! Bara algebra.

Microsoft Office. Man lär sig om Microsoft, Power Point mycket mer detaljerat osv.


Det här är också en stor skillnad från Sverige. Man får välja Math/Sience eller English/History. Så har man dom ämnena i en hel termin. Så man går alltså en termin utan engelska och historia och bara har matte och sience och tvärt om.

Men resten av schemat fick jag välja själv. Det fanns vissa ämenen jag ville ha som man bara fick ta när man är äldre (so-per komemr inte bli glad när han ser att jag inte har so....). Man kunde tillexemplel välja bakningskurser, musik, pop culture history, och massa annat men det flesta var redan fullt...

Oj jag skrev oerhört långt, och jag tror bara Hanna och Agnes kommer orka läsa! Haha...

Translation: So basically I just wrote about the american school and my schedule. It's not very intereting to you guys since you already know the subjetcts...


Kommentarer
Postat av: agnes

åhåhå jag orkade läsa!

2011-09-09 @ 22:59:23
URL: http://pierre.devote.se
Postat av: Maja

Jag orkade också!! ;) nice! :)

2011-09-09 @ 23:54:52
Postat av: clara

ME 2:)

2011-09-10 @ 12:37:40
URL: http://claramec.devote.se
Postat av: Astrid

Jag med, det var ju kul! Om jag har fattat rätt så har du microsoft-office-lektion varje dag? :O Fast vi har väl det på varje lektion, hehehe, fast våra lärare kan nog inte så mycket om det.

2011-09-11 @ 08:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0