FYSIKEN

Fysiklektionerna i Sverige var en av de få saker jag hatade. Det var verkligen på gränsen att jag somnade på dom lektionerna. Så jag var ju inte särskilt peppad på att börja fysik här och ha det varje dag...

Även om det inte är mitt favorit ämne så är det mycket roligare. Vi får göra hur coola expriment som helst. Det fösta vi fick göra var helt sjukt. Det som var synd var att bara tre peroner fick testa.

Vår Lärare (Mr. T) kom ut med en stor cirkel, ungefär 1,5 m i diamenter och 3(?) cm hög. Vi gick ut i vår långa korridor, där la han ner cirkeln på marken och satte en stol på den. Sen så kom han ut med en lövblåsare, och jag hade liksom ingen aning vad vi skulle göra... Men sen så satte han blåsaren i ett speciellt rör på cirkeln och en kille i min klass satte sig på stolen på cirkeln och satte igång lövblåsaren.


Jag hittade ingen bild så jag gjorde en egen.


Och poff så bara gled han med en ganska så hög fart genom hela korridoren! Cirkeln fungerar på samma sätt som den lilla pucken på ett Air Hockey Table. Det var hur kul som helst och alla bara gled fort fram.

Det kanske inte låter så kul nu, men det var hur fett som helt då!


Kommentarer
Postat av: agnes

ps: fysiklektionerna har blivit roligare! tro det eller ej, jag själv är väldigt överraskad. ds

2011-09-29 @ 20:00:09
URL: http://pierre.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0