>MAT<

Okej så i förra inlägget om skolmat så skrev jag om vad jag brukar äta. Nu ska jag skriva om lunchen dom säljer och vad andra äter.

Först och främst är ju inte kvalitén på maten prima. Sämre än vår på Hagaskolan men inte skitdålig liksom.
Det här säljer dom varje dag:

Pizza
Pommes Frites
''Make your own sandwitch'' Bar
''Make your own salad'' Bar
Kringlor
Kakor
Rice Crispy Treats
Wrap
Flingor
Choklad Mjölk
Vatten
Ice Tea
Juice
Power Drink
Glass
Friterad Kyckling
Soppa
Chips
Nachos
Frukt
Tots
Hotdogs



Google Bilder


Sen har dom alltid en måltid som varier varje dag(spagetti, tacos,hamburgare osv). Sjukt mycket mat som aldrig skulle serveras på svenska skolor men jag tycker det är bra att dom i alla fall har så mycket möjligheter, även fast alla inte är så nyttiga.

Det finns jättemånga som äter Chips en Kringla och kakor som lunch, fett gott, men som lunch? Varje dag? Man kan ju lyxa till det ibland, men det här äter vissa som en vanlig måltid. Så det är ju annorlunda än i Sverige, fast jag lovar om vi hade samma meny så skulle svenska tonåringar nog äta lite annotlunda aswell.   

Det kostar ungefär $3 per måltid (20kr)

(keep in mind att inte alla äter onyttigt dock)


Kommentarer
Postat av: Klara

jättefin blogg!

2011-12-16 @ 14:35:55
URL: http://klaraaxelson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0