MYCKET TEXT MYXKET GOTT

Här kommer receptet på cupcakesen. Det är så att jag läser en bakblogg. Hon som äger bloggen heter jennifer Lindberg. Därifrån fick jag det här receptet! Det stog att man skulle ha gräddfil, men det hade inte jag hemma så då kunde man ta ca25g extra smör/margarin och det funkade utmärkt! Om man gör minicupcakes så bör man inte ha dom i ugnen 15 minuter. Jag hade kring 5-7 minuter.
 
Ingredieneser:

  • 3 ägg
  • 2.5dl socker
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 75g smält smör
  • 3.5dl mjöl
  • 2tsk bakpulver
  • Vispa ägg, socker och vaniljsocker till en porös massa.

    Blanda i resten och klicka ut i formar.

    Gräddas i mitten av ugnen 175grader i 15min.

    Det går även bra att smaksätta med 2msk kakao för choklad muffins.



    Frostingen som de flesta svenskar gör har philadelphia ost i. Men inte min (pappas) variant. Båda sorts frostingarna är goda, men vilken som är godast får man avgöra själv. Men nu kommer jag skriva dem vi gör.

    Ingredienser:

    150g

    Smör (som har fått stått ute ett tag så det har mjuknat)

    250g

    Florsocker ( ca 2,5 dl )

    1 tsk

    Vaniljsocker

    2 tsk

    Varmt vatten

    Lägg smöret i en bunke tillsammans med florsockert. Vispa tillsammans med en elvisp.

    När det har plandats ihop tillsätt vanilj och vattnet. Blanda ihop tills det blir en krämig smet.


    Det här är alltså grundreceptet för cupcakes. Man kan ju ha massa olika smaker! Om ni vill färgade det så är det bara att ta karamellfärg. OBS! Ta INTE bittermandel (förpackningarna ser precis ut som karamellfärg) jag har gjort det misstaget en gång och kommer inte gör det igen. Det smakar bajs...

    Nu är det upp till er hur ni dekorerar det, säg till om ni har några frågor eller funderigar. Eller om ni vill att jag skriver ner något annat recept!

    Kommentarer
    Postat av: agnes de pie

    MUMS filibabba!

    2010-11-26 @ 19:33:52

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0